16 August 2009

Ekspresikan Dirimu!

Kadang-kadang aku rasa aku ni sangat la "kurang hajar". Sebab aku langsung tak reti nak hargai sesuatu. Bukan aku tak hargai sebenarnya, tapi aku tak reti nak mengekspresikan penghargaan tu. Bukan je penghargaan, perasaan pun aku tak reti nak ekspresikan.

"Romantis tetapi tak reti nak tunjukkan"

Lebih kurang macam ni lah personaliti aku. Romantis di sini bukanlah hanya bermaksud jiwang2 karat, tapi lebih kepada sifat puitis & kesenian. Entahlah. Aku rasa ini disebabkan faktor keluarga dan orang sekeliling yang sama-sama membesar dengan aku. Aku tak rasa famili aku terdiri daripada golongan ekspresif. 

Benda ni kalau nak ikut, bukanlah defective @ 'hazardous' sangat pun. Cuma, kekadang tu aku sendiri rasa macam aku meronta-ronta nak lepaskan sesuatu, tapi benda tu tersekat. Seolah-olah macam aku jerit tapi tak keluar suara. Rasa tak puas. Masih bersisa di dalam.

Aku ingat lagi ayat yang Sophie cakap kat Ali dalam movie KAMI. Terkesan jugak ayat ni dekat aku. Terasa beb!. Lebih kurang camni la kot..

" Sometimes you need to let others know about what you feel...! "

Walaupun begitu, aku yakin semua ni boleh disemai dan dibentuk. Tapi, mungkin mengambil masa yang agak lama. I'm learning tho..Good Luck to me!


***************************
(selingan)

- Eyh 1st tyme la aku jumpa roti KAHWIN ni. Apsal baru sekarang? Dah sampai seru ke hah..? =p Tapi roti ni sedap gak...Dapatkannya di Tesco berhampiran anda sekarang!! Mana tau jodoh anda bakal tiba tak lama lagi...hakhak~-

14 comments:

Anonymous said...

Huhu..ada plak roti kahwin ek najlaa, jom kawin..hak3.. :p

The Anon

Azah said...

najlaa kawen la ngan org kelantan..
nnt menyambut menantu, boleh la jugak nk mencapap... hoho...
romantis yg x terluah? najlaa ke tu? huhu... selamat menyambut ramadhan.

Miss Ayda said...

wahahaha
baca tajuk ko nih memula aku igt ko nk cite psl kopi :p
jgn tulis je buat jgn x buat
ekspresikan la diri anda
tp jgn t'lebih sudahh

adawiah.zaini said...

btol3. nk wish birthday kt abg pn kalau dlm msg ok. kalau dpn2 malu. hik3

Najlaa Raihana said...

anon - ade je...jom jom..


azah - eheh apsal lak ttbe nk suh kawin ngan org k'tan lak nih..? haha...happy ramadhan too=)


aida - ko ingat ni ekspreso ke? haha. i know2..i'll try my best..


adawiah - hehe...itu perkara biase

~ mizzAmy ~ said...

baca yg roti tuh tetiba gelak guling2. apa plak kaitan roti n kahwin. hahahaha...

Unrestmind said...

hye salam...bestla en3 u nie..klu blog lain sy tgk asik post ttg mkn je..mkn kt McD la,KFC la ..dll..k la.keep up gud work...bubye

Monkey D Luffy said...

bukan senang nak jumpa org 'tak romantis' ni...

itu lg baik... sebab x menunjuk sangat

atok said...

roti kawen?
name gle komersial.
kehkeh

gud4nothings said...

is this the start of something new on you..?ahha..

ako said...

hahaha...naj nak jdi toke roti plak ke??

Najlaa Raihana said...

mizzamy - itula...sy pon x paham =p

unrestmind - thanx

luffy - mungkin jugak...but maybe just for certain ppl la..

atok - heh sangat!

firus - what new..?;p

ako - boleh gak tuh...

gud4nothings said...

laughter 4 ur hectic week..:P

fndrocka said...

romantisme adalah bait-bait khayaln yg menampakkan kemulusan kulit dan menutupi kehanyiran isi.