06 October 2007

Bye bye Malaysia...here I Come, Ireland!!

Alhamdulillah, after a looong journey finally i arrived in Dublin on 30th September around 11.30pm. setelah tamt 4 bulan summer holidays, aku kini kembali ke sekolah! ( selingan iklan Canggih & Pallas Jazz). wahh..dh 2nd yr laa aku skarang..=)

Aku tinggalkan Malaysia ketika mana kita digemparkan dengan beberapa isu & berita2 panass yg melanda negara. antaranya,yg terutama, mesti semua takkan lupakan nama adik Nurin Jazlin dgn kronologi2 ttg kematiannya yg sgt mngesankan hati seluruh rakyat Malaysia. (al-fatihah utk arwah..). semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama golongan2 org yg beriman. Dan tak keterlaluan kalau aku cakap, semoga org yg melakukan perkara ini ditimpa laknat Allah dan mati dalam keadaan yg memalukan..selagi mana dia tak mau bertaubat!. Boleh tak klu aku ckap, killer ni seorg yg psycho? aku duk laa mmbayangkan yg org nih tgh ketawa terbahak2 depan TV bile ade berita pasal ni klua. klu tak, x mungkin in the frst place die sengaja letak beg yg ada mayat budak tuh depan office awam tuh kann? seolah2 die sengaje mewujudkan satu situasi mcam unsolved crimes gituu...

Selain drpada tuh, just utk refresh memories and to let u guys know, ade jugak perkara lain yg menarik perhatian aku. contohnya isu ayam naik harga then isu ayam yg disuntik dengan sel babi, utk percepatkan tumbesaran ayam,then ayam cepat besar, then boleh cepat jual, boleh dpt untung cepat. sampaikan derang kate ayam2 yg disuntik ni tak lain, lebeh kurg 40% proprtion dagingnye tuh sel ayam, another 60% sel babi ( if im not mistaken la...)

Then, yg agak latest before aku fly sini, ialah ttg pemilihan angkasawan negara yg pertama. it ended up, dedua angkasawan yg sdg mnjalani latihan tuh akhirnya dipilih tetapi Sheikh Muzaffar tuh dpt masuk team 1st so, dia pegi dulu la kot. ntahla...lantak p kat depa la...haha..

Tuh je la kot sedikit sbanyak yg aku nk publish kt sini. mmdngkan aku pon dh stat klas, aku yakin blog aku ni akan jrg diupdate. hoho..see u guys around next next next tyme...!!

No comments: